Tuesday 4 December 2012

Mimpi Rahsia Rakan Sekelas

Ini adalah mimpi pertama yang aku dapat rasakan satu mimpi yang benar, yang akan berlaku selepas itu.  Ketika itu, aku masih melanjutkan pelajaran di sebuah kolej di ibukota.

In My Dream
Rakan sekelas menunjukkan sekeping surat pada aku.  Surat itu diterima dari seorang lelaki yang kami kenal.  Lelaki tu nak berkenalan dengannya.

Kemudian dia menunjukkan surat kedua padaku.  Dalam surat itu, lelaki itu rupanya dah bertunang dan tunangnya cemburu pada rakan sekelasku.

Ada surat ketiga, tapi rakan sekelas tak benarkan aku membacanya.
End of dream.

Rakan sekelas aku ini memang cantik orangnya, kecik comel, dan bijak pula tu.  Ramai lelaki nak berkenalan dengannya tapi dia tak layan sangat.

Lelaki dalam mimpi itu memang aku kenal sangat2, tapi tak sangka masih nak kenal perempuan lain sedangkan dah bertunang.

Tunangnya juga aku kenal, sekolej dengan kami.   Agak garang dan kasar, jauh beza personaliti   dengan rakan sekelasku yang lembut tu.

Esoknya, tak sabar2 aku ceritakan isi mimpi aku pada rakan sekelas.

Dia terkejut, mestilah.  Kalau aku pun mesti seram sejuk ada orang boleh mimpi pasal rahsia kita.

Kemudian, dengan sukarela dia ceritakan tentang lelaki yang dimaksudkan.  Memang sama seperti dalam mimpi, nak berkenalan, dan tunang cemburu semua.

Aku pun apa lagi, cepat2 alih tajuk ke benda yang aku betul2 nak tau ... isi kandungan surat ketiga.

Malangnya rakan sekelas tak nak cerita!!!!  Frust,  kenapa?  Tapi dia tetap tak nak cakap apa2.

Lelaki tu tulis pasal aku kan?  Aku syak je. Apatah lagi lelaki yang dimaksudkan tu pernah bersemuka denganku, menegur aku yang dilihatnya rapat dengan B. 

Aku dan B mula agak rapat semasa semester akhir di kolej kerana aku menjadi editor makalah mingguan,  dan B ketika itu sudah menggantikan A sebagai presiden persatuan pelajar.  B ada ruang sendiri dalam makalah tersebut.  Tetapi kami hanya berbincang tentang kerja sahaja, tidak lebih dari itu.  

No comments:

Post a Comment